Transfagarasan sau DN7C

Transfagarasan
Transfagarasan

A doua cea mai inalta sosea asfaltata din Romania a fost construita initial ca drum strategic de importanta militara. Transfagarasan-ul insumeaza nu mai putin de 90 de kilometrii de curbe si ace de par trecind printre cele mai inalte doua varfuri din Romania, Varful Moldoveanu (2544 m) si Varful Negiu (2537 m). Drumul leaga Transilvania de Muntenia sau, mai bine zis, orasele Sibiu si Pitesti.

Drumul a fost construit intre 1970 si 1974, in timpul regimului Ceausescu si a venit ca un raspuns al anului 1968 cand Uniunea Sovietica a invadat Cehoslovacia. Ceausescu a vrut sa se asigura ca, la un asemenea eveniment are o cale de lagatura si de transport intre Trasilvania si Muntenia. Drumul a fost construit in majoritate cu ajutorul soldatilor, dar a avut costuri financiare si umane mai mult decat memorabile. Statitsticile oficiale arata ca s-au folosit mai bine de 6 000 de tone de dinamita doar pentru versantul nordic al Fagarasului si peste 40 de soldati si-au pierdut viata in accidente de munca.

Lacul Balea (Balea Lake)
Lacul Balea (Balea Lake)

Drumul urca pana la 2034 m altitudine in punctul maxim (Balea Lac), iar trecerea pe versantul sudic se face printr-un tunel (Tunelul Balea) lung de 884 metri, cel mai lung tunel rutier din Romania. Cea mai spectaculoasa este partea de nord si constituie o provocare atat pentru pietoni (cataratori sau treck-eri) cat si pentru soveri sau ciclisti. Multitudinea curbelor si acele de par, altitudinea si vanturile puternice au limitat perioada de utilizare la doar 5 luni pe an, intre octombrie si iunie fiind inchis traficului rutier din cauza zapezii si a conditiilor meteorologice nefavorabile. De asemenea, mai poate fi inchis si in alte perioade datorita conditiilor meteo extreme. Celor care se aventureaza le este adus la cunostinta acest lucru prin panouri indicatoare plasate ori in Curtea de Arges, la inceputul drumului spre Balea, ori la Cartisoara, daca se vine de pe versantul nordic. Soseaua are faima de a fi drumul cu cele mai multe tuneluri si viaducte din Romania. Viteza medie pe cei 90 de km este de aproximativ 40 km/h in cazul in care traseul se parcurge cu autoturismul.

Cetatea Poienari (Poienari Fortress)
Cetatea Poienari (Poienari Fortress)

Printre obiectivele turistice situate de-a lungul drumului putem mentiona, pe versantul sudic langa localitatea Arefu, ruinele fortaretei Poienari, loc de resedinta al lui Vlad Tepes, iar pe versantul nordic Cascada Balea si lacul Balea. Versantul nordic era utilizat si de ciclisti in cadrul Turului Romaniei (din pacate nu se mai tine de cativa ani buni), portiune care a fost catalogata cu gradul de dificultate categoria superioara 2.1 la Uniunea Ciclista Internationala.

In septembrie 2009, in primul episod al sezonului 14 din Top Gear au fost testate pe acest traseu Aston Martin DBS V12 Volante, Ferrari California si  Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder. Jeremy Clarkson, gazda emisiunii Top Gear a declarat ca “Transfagarasan-ul este cel mai bun drum de teste din lume”, titulatura ce a fost data inainte trecatorii Stelvio din Italia.

Pentru cei ce nu l-au vizitat inca, Transfagarasan-ul constituie o provocare si o incantare in acelasi timp, peisajele oferite de Masivul Fagaras fiind mai presus de orice fel de descriere.

Drum bun!

GALERIE FOTO

 

Advertisements

2 thoughts on “Transfagarasan sau DN7C

  1. Va semnalez o eroare, pe care sper sa o corectati: versantul nordic este scena unei intreceri sportive cicliste, dar aceasta este Turul Ciclist al SIBIULUI. Aceasta este competitia ciclista internationala de sosea cea mai valoroasa din Romania, are categoria superioara 2.1 la Uniunea Ciclista Internationala. Turul Romaniei nici nu se mai tine de vreo 3 ani (din pacate).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s