Retrospectiva august 2014

DSC_4503 copy

Pietrele Doamnei, Rarau

Luna august, luna de vara, luna de concedii pentru unii si de lucru pentru altii. O luna in care am avut prilejul sa cunosc oameni, sa admir peisaje, unele cunoscute deja, altele vazute pentru prima oara, o luna in care am avut ocazia sa constat ca … unele drumuri ar putea fi imbunatatite si altele intretinute. Oricum ar fi fost frumusetea peisajelor si oamenii intalniti au facut deliciul celor 5000 de km facuti in Bucovina si Maramures cu doua reveniri in Bucuresti.

DSC_3154 copy

Manastirea Voronet

Bineinteles ca in Bucovina nu au fost ocolite manastirile Voronet, Humor, Moldovita si Sucevita. Pe langa aceste arhicunoscute obiective turistice de cult am vizitat si Salina de la Cacica, Muzeul Oualor Lucia Condrea din Moldovita, Muzeul Arta Lemnului din Campulung Moldovenesc, Rezervatia naturala Pietrele Doamnei, Cabana Rarau, Muzeul de ceramica de la Marginea, Pensiunea Vranis la Sadova unde am avut ocazia sa constat ca sunt si oameni care stiu sa faca turism. Pe langa toate aceste obiective am participat si la Festivalul Hutulilor de la Moldovita (la invitatia doamnei Lucia Condrea) si Festivalul pastravului de la Ciocanesti.

 

Peisaj de pe drum spre cetatea Chioarului

Peisaj de pe drum spre cetatea Chioarului

Trecind in Maramures, am strabatut Pasul Prislop unde am vizitat Manastirea Prislop si … am stricat masina, drumul facut facind parte din categoria celor care ar fi bine sa fie refacute. Trecand peste aspectele mai putin placate ale calatoriei am ramas surprins de maretia peisajelor oferite de Muntii Rodnei. De la Prislop au urmat, pe rand, Cascada Cailor, Borsa, Manastirea Pietroasa, Pensiunea Poiana Caprioarelor din Moisei, unde am savurat cel mai bun pastrav cu mamaliguta si am beneficiat de ospitalitatea tipic maramureseana a gazdelor, Manastirea Moisei, Manastirea Barsana, Valeal Izei,  Valea Lapusului, Cetatea Chioarului, Valea Marei, Botiza, Muzeul etnografic al familiei Ples din Ieud, Biserica de lemn din Ieud, Pensiunea La Domnita din Poienile Izei, Biserica de lemn din Poienile Izei, Botiza si Biserica de lemn din Botiza. Pe

Pensiunea Poiana Caprioarelor, Moisei, Maramures

Pensiunea Poiana Caprioarelor, Moisei, Maramures

langa aceste obiective am mai participat si la Zilele Moiseiului si Zilele Ieudului.

Trebuie sa recunosc faptul ca a fost obositor, dar as putea zice ca am venit cu “tolba” plina de frumuseti si povestiri pe care, in mare parte, le-am impartasit cu voi. Pentru a fi mai clara reprezentarea obiectivelor turistice si a sarbatorilor la care am fost prezent, mai jos se regasesc cateva poze representative din fiecare loc pe care l-am batut cu piciorul sau cu masina.

In ansamblu, tot acest periplu s-a lasat cu, incep cu partea proasta a lucrurilor, rulmentii pe fata schimbati, amortizoarele pe spate, radiatorul, un proiector si multe alte nimicuri, dar si cu amintirea unor pesaje superbe, a unor oameni minunati pe care abia astept sa-i revad, si cu certitudinea ca Romania este o tara care merita vizitata, cunoscuta, promovata si ingrijita.

Drum bun si drumuri bune!

GALERIE FOTO

Gallery | This entry was posted in Retrospective and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Retrospectiva august 2014

  1. Adrian B says:

    Frumoase poze!!!!!!!! Multumesc ce le impartaseti cu noi. Citeva din ele ma duc cu gindul la tinerete. Multumesc frumos pentur acest minunat cadou. Craciun Fericit!!!!!!

    • Ma bucur foarte mult pentru cuvintele frumoase. Voi incerca sa fac in asa fel incat Romania sa fie cunoscuta atat pe plan intern cat si international. Sarbatori cu bine va doresc si eu!

Leave a Reply

