3 zile la Pensiunea Poiana Caprioarelor, Moisei, judetul Maramures

Muntii Bucegi

Cu doua saptamani inainte de Paste, ne-am hotarat sa facem o incursiune de 3 zile in Maramures, la Pensiunea Poiana Caprioarelor din Moisei.

Am plecat din Bucuresti pe la 2 dimineata, hotarati sa ajungem pana in ora pranzului la Moisei. Pana s-a luminat bine de ziua a fost putin mai greu, dar dupa ora 6 odata cu primele raze ale soarelui, au inceput sa apara si frumusetile oferite de muntii Bucegi si Piatra Craiului. Am preferat ruta Bucuresti – Pitesti – Campulung Muscel – Brasov – Sighisoara  – Targu Mures – Bistrita – Moisei pentru ca are de oferit mult mai multe peisaje demne de luat in consideratie decat drumul clasic prin Moldova. Drumul de la Pitesti la Campulung necesita foarte multa atentie pentru ca se lucreaza si se circula foarte greu. Dupa ce am trecut de Mausoleul de la

Muntii Piatra Craiului

Campulung am apucat drumul prin Fundata, catre Brasov. Inainte de intrarea in Moieciu de Jos ne-am oprit pentru cateva fotografii in care zapada de pe creste inca mai aduce aminte de vitregile iernii. Pe ici pe colo, cate un fir de iarba si cate o turma de oi face ca apropierea primaverii sa fie clar definita.

Trecem de Brasov si apucam pe drumul catre Sighisoara, drum al cetatilor fortificate. Pe rand, se succed privirilor cetatile de la Hoghiz, Rupea, Saschiz, etc. Trecem de Sighisoara, o luam spre Targu Mures si ne apropiem vertiginos de Bistrita. Muntii isi dezvaluie peisajele primavaratice, doar pe ici pe colo, cate un petic de zapada

Cetatea Rupea

mai aminteste de gerurile lunilor trecute. Cate o pasare zboara vesel si isi construieste cuibul, toporasii scot si ei capul prin covorul de frunze uscate, padurea freamata de animalele trezite de primele zile mai caldute ale lui martisor.

Deja se simte oboseala si ne gandim cu bucurie ca nu mai este mult si ajungem la destinatie. Dupa 10 ore de condus, intram in Moisei, prindem drumul catre Borsa si trecem pe langa primarie, atenti fiind sa nu trecem de strada Izvorul Dragos, strada pe care se afla pensiunea. Aproape de iesirea spre Borsa, o luam la dreapta, peste calea ferata si incepem si urcam pana la poalele Pietrosului, la Pensiunea Poiana Caprioarelor. Asezata exact in baza muntelui si la marginea Rezervatiei naturale Muntii Rodnei, Pensiunea Poiana Caprioarelor este locul ideal unde te poti ascunde de tumultul oraselor, este locul unde se aude efectiv “cum creste iarba”, este locul unde ai senzatia ca Raiul s-a scoborat pe pamant.

O constructie de bun gust ce se incadreaza perfect in peisajul natural te intampina calda si

Pensiunea Poiana Caprioarelor

permanent cu poarta deschisa. Gazdele noastre, vesnic vesele si pline de bunavointa ne intampina, ca de obicei, cu zambetul pe buze si cuvinte de bun venit.

Oboseala isi spune cuvantul, dar nu ne putem abtine sa nu gustam din preparatele puse pe masa. Se vede clar, iar gustul este cel care pune stampila: Totul este pregatit cu alimente din ferma proprie. Gustam cate ceva, bem traditionalul paharel cu palinca si iesim afara sa facem o plimbare prin curte si sa admiram privelistea. Imediat dupa pensiune, isi face aparitia un tarc pentru iepuri urmat

La stana!

de o voliera cu fazani si porumbei. Ceva mai in spate, doi porci mistreti isi fac siesta si se uita curiosi la noi. Pe partea stanga se distinge stana pensiunii. Curiosi nevoie mare, ne apropiem de stana si intram in interior. O multime de oi, majoritatea cu mieluti ne behaie si se uita speriate in toate directiile.

Hotarati se exploram mai multe in cele 3 zile ramase, ne retragem catre camera unde un pat mare si odihnitor ne primeste “cu bratele deschise”. Dupa 10 ore de condus oboseala isi spune cuvantul asa ca ne lasam cuprinsi de Mos Ene, ziua urmatoare urmand sa facem un mic tur prin Moisei.

GALERIE FOTO

Gallery | This entry was posted in Judetul Maramures and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.