Amintirile unui vrancean sau ce mai e nou pe acasa


WP_20150826_001 copySunt nascuta toamna, atunci cand se culeg strugurii, atunci cand, vesele, rotunde si zemoase, boabele aramii sau rosii se inghesuie in teascuri si mustul dulce al viilor vrancene devine rege al festivalurilor de vin si troneaza impetuos in pahare in asteptarea bautorului profesionist dar si al celui amator.

Din copilarie imi staruiesc imaginile sirurilor de vie serpuitoare pe dealurile de la Panciu si Odobesti. Acolo simteam ca respir si traiesc un sentiment de maiestuozitate a naturii imprietenita si impacata cu lucrul si mana omului. Aceste imagini le-am pus bine intr-o rama aurita in galeria sufletului meu si, din cand in cand, mai ales toamna, le vizitez pentru a retrai din si din nou acele amintiri, insotite de curiozitatea si hotararea adolescentei.

Nostalgia nu isi are locul intre aceste cuvinte; sunt doar amintirile unui vrancean.

PANO_20150826_092146 copy

Am revenit in Focsani, pentru a-mi revedea parintii, dupa aproape jumatate de an. Atunci orasul parca se dezmortea, abia iesit din iarna, acum … doamnele elegante iesite pe bulevard testand ultimile noutati mondene in magazinele din centru sau sezand nonsalante la o cafea, la terasa, cu privirea catre Piata Unirii, domnii hotarati sa puna pe picioare o afacere sau … “in interes de serviciu”, in masini moderne care roiesc pe Bulevardul Unirii sau pe stradutele adiacente, devenite neincapatoare …. Ce sa mai spun?DSCF9381 copy Parea un moment desprins dintr-o zi obisnuita de lucru, de mijloc de saptamana, dintr-un cartier al Bucurestiului si nicidecum o imagine a unui oras de provincie.

Plimbarile mele, bineinteles, nu au ocolit liceul unde patru ani am invatat, iubit si m-am distrat, Liceul Alexandru Ioan Cuza si centrul orasului. Atentia imi este atrasa de niste constructii moderne din Piata Unirii, iar la una din ele …. Surpriza! Primaria orasului Focsani inaugureaza Centrul National de Informare si Promovare Turistica Focsani.

Am participat la aceasta inaugurare fiind curioasa si totodata mandra, pentru ca, in sfarsit, orasul in care m-am nascut si copilarit are un astfel de spatiu, in care turistul sa se poata informa cu privire la unitatile de cazare disponibile in zona, obiectivele turistice si evenimentele de traditie vranceana.

DSCF9390 copyGazda evenimentului, domnul Dan Mihai Cazaciuc, spune participantilor cateva cuvinte despre necesitatea existentei unui astfel de centru, despre modul de functionare al centrului si finantarea acestuia si imbie participantii, dupa incheierea speach-ului, la o cupa de sampanie, gustari si prajituri.

Domnul Cazaciuc ne provoaca, spunandu-ne despre viitoarele evenimente si proiecte: Festivalul International al Viei si Vinului “Bachus” – Vrancea, Drumul podgoriilor vrancene si despre un proiect, cred eu, minunat, cu o inalta incarcatura istorica si memorialistica, ce pune in valoare patrimoniul inegalabil al mausoleelor din Vrancea si evidentiaza traseul turistic “Drumul de Glorie al Armatei Romane in Primul Razboi Mondial”.

O prezenta fina si eleganta, ce este, parca, intruchiparea femeii focsanene moderne, opreadoamna Mirela Andrei il asista pe domnul Cazaciuc, in discutiile cu participantii la eveniment, fiind la randul ei, o gazda discreta si primitoare. Aflam de la dumneaei ca primul eveniment legat de proiectul “Drumul de Glorie al Armatei Romane in Primul Razboi Mondial” a fost pe data de 6 august si, din pacate, l-am ratat. Promisiunea doamnei Andrei este ca ne va informa cu privire la viitoarele evenimente din cadrul acestui proiect iar noi, Turist prin Romania, i-am promis ca vom participa si, mai mult de atat, ne vom informa cititorii.

Am recunoscut printre invitati: oficiali ai Consiliului Judetean Vrancea, primarul orasului Panciu, domnul Iulian Nica, reprezentanti ai media scrisa si online, locale.

Parerea mea este ca evenimentul a fost un succes si sunt fericita ca Turist prin Romania a reusit sa fie parte. Recunosc faptul ca pastrez un dram (sau mai mult) de mandrie locala, pe care in aceasta zi, l-am hranit pe indestulate.

GALERIE FOTO

Leave a Reply

