Castel Templul Cavalerilor, Cheile Valisoarei, judetul Alba

Clip-ul video poate fi urmarit aici: http://www.youtube.com/watch?v=42viGllmiCM

Iarna, 7 decembrie. Teoretic ar fi trebuit sa fie iarna, dar …. vremea de afara aduce mai mult a toamna tarzie cu burnita si ceata peste tot. Umezeala te patrunde pana la oase si stai sa te intrebi ce anume te-a pus sa mergi la drum pe o asemenea vreme. Pentru noi, raspunsul este foarte clar, ne-au pus pe drum cateva filmari aeriene. Desi ceata si burnita, ne-am facut treaba, deja eram pe drumul de intoarcere din Maramures spre Bucuresti cand, in zona Clujului am intrat intr-un nor destul de dens si am inceput sa avem probleme de vizibilitate. Stiind ca suntem in apropiere de Aiud si la cativa kilometri distanta se afla un loc de poveste am decis sa ne petrecem restul zilei si noaptea la Castelul Templul Cavalerilor. Zis si facut! Cu grija si atentie intram in Aiud si in centrul localitatii apucam drumul spre Buru, drum ce trece prin cheile Valisoarei, acolo unde se afla si castelul. Un telefon scurt la receptie si primim confirmarea ca exista disponibilitate de cazare si masa. Bucurosi nevoie mare ca avem un loc primitor si ospitalier unde sa petrecem seara ne facem planuri pentru o eventuala filmare aeriana la castel. Din nefericire, planurile ne-au fost incurcate tot de vreme. Ceata era ceva mai densa decat pe drum asa incat a trebuit sa renuntam la filmare si sa ne multumim cu minunatiile si arhitectura din interiorul castelului.

Imediat cum am intrat, am fost intampinati de Camelia Goarna, care cu zambetul pe buze ne ureaza bun venit si ne intreaba daca nu dorim sa mancam ceva, avand in vedere ca era trecut bine de ora pranzului. Cu bucurie dam curs invitatiei, ducem repede bagajele in camera si apoi coboram la masa. Intrati in camera ne reamintim de aerul mediaval, castelan, cu lumina difuza, pereti din piatra sparta, pat cu baldachin si caldura placuta ce ne indeamna la odihna si visare.

Ne scuturam deocamdata de tentatie si ne indreptam catre restaurant pentru a servi masa. Ni se aseaza frumos tacamurile si farfuriile si, apoi, incep sa vina bunatatile. Initial, am avut in intentie sa comandam ceva din meniu, dar afland ca abia se taiase porcul am preferat sa gustam din bucatele specifice, in acest fel testand si maiestria bucatarului. Platourile s-au umplut imediat cu carne in untura, toba, lebar, carnati, bacon, pastrama, paine de casa, branza, cas, fructe si bauturi de la tuica pana la vinul cavalerului, toate frumos garnisite si aranjate. Ne-am uitat in jurul nostru, mai erau consumatori, dar la noi era cea mai incarcata masa ceea ce ne duce cu gandul ca … poate nu aratam prea bine si aspectul nostru a fost pus probabil pe seama foamei. Poate da, poate nu, cert este ca dupa doua paharele de tuica urmate de bunatatile enumerate, am inceput sa vedem lucrurile ceva mai bine si in mai putina ceata, nu de alta, dar, daca vroiam ceata era suficient sa scoatem putin nasul afara. Felicitari bucatarului pentru bucatele gustoase! Atat aranjamentul cat si aspectul platourilor denota experienta si maiestria bucatariei traditionale romanesti.

Si tot asa, din vorba in vorba, am aflat ca in sala de conferinte a fost adusa o statuie a Fecioarei Maria. Potrivit spuselor Cameliei Goarna, statuia are o vechime de mai bine de 200 de ani, 1,3 metri inaltime si este confectionata din lemn de tei. Documentele justificative arata ca a fost data disparuta dupa restaurarea din anul 1977. Obiect de colectie ce a apartinut mai multor biserici catolice, statuia Fecioarei Maria a fost recuperata din Italia, in momentul de fata aflandu-se la Castelul Templul Cavalerilor.

Dupa istorii si povesti, obositi, ne retragem la caldura placuta a camerei. Afara inca este ceata si vantul adie usor, semn ca ziua urmatoare ar fi rost de vreme mai buna.

GALERIE FOTO

Gallery | This entry was posted in Judetul Alba and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Castel Templul Cavalerilor, Cheile Valisoarei, judetul Alba

1. Frumos! 🙂 Sarbatori fericite!

2. Imi place! Imi place! Imi place!!!
    Mai lipsesc domnitele si cavalerii !!!
    Super amenajat Castelul Templul Cavalerilor!!!
    Ma intereseaza (si aici) o oferta de Revelion!!!
    Asteptam raspunsul vostru, Turist prin Romania!!!